Formsvacka?

Som ni kunnat läsa i förra inlägget var det ingen spelmässigt rolig söndag. Visst, det stämmer att Andreas om inte alltid drog bättre, i alla fall hade brickor som han kunde ta en sjujäklar massa poäng med (nej okej, det stämmer inte heller, ingen av våra matcher fick någon totalpoäng att tala om), men jag inbillar mig att det inte är hela sanningen. Förvisso tycker jag att jag spelar ganska bra just nu, men det känns ändå som att 1-6 i baken pekar på något annat. På nätet har det också gått piss det senaste. Jag tycker jag drar dåligt, men gör jag det? Eller är det en formsvacka? Det lär jag aldrig få veta. Men att spela 18-22 (än så länge) mot en av Sveriges kanske tio bästa spelare är verkligen inte fy skam. Det måste ändå peka på någon sorts kontinuitet i min spelnivå. Och en andraplats på en 12-ronders turnering (GBG Open) känns inte heller som en slump. Så, med detta i bakhuvudet kan jag ändå inte med att inte se fram emot Uppsala Öppna. Förra året spelade jag den och det var då min tredje turnering. Lyckades hamna på 16e plats av 42(?) vilket jag var väldigt nöjd med. Sen dess har jag klättrat i rating i nästan samtliga turneringar jag ställt upp i och jag hoppas naturligtvis kunna göra detsamma nu i helgen. Och även om jag inte är jättesugen just nu, vet jag att jag kommer bli laddad bara av att stiga in i spellokalen, känna stämningen och kontrollräkna en brickpåse. Så, vad tror jag om mina chanser? Jag kommer in med en ratingen på 1088, den 8e högsta ratingen av de som är anmälda just nu. Det är inte så att jag känner press på att prestera jättebra, jag känner ändå att jag om inte redan nått så åtminstone är väldigt nära den rating jag förtjänar. Kanske är det dags för ett bakslag efter förra turneringens lilla triumf? Eller fortsätter det? Kanske kan jag knipa andra raka pallplatsen? Jag känner mig i alla fall redo och åtminstone ganska sugen på att spela, trots motflytet(?) på sistone. Några saker jag hoppas (och i vissa fall tror) om turneringen:
  • Att jag kan prestera på den nivå jag anser att jag ligger på
  • Att jag får spelbara brickor
  • Att Yann kan få tillbaka lite flyt och spelglädje
  • Att Andreas inte tvingas hoppa av pga skolarbete
Innan jag sticker tänkte jag bara nämna lite om söndagsbataljerna. En sak jag och Andreas lagt märke till är hur vi (eller i alla fall han) börjat rulla nior med någorlunda regelbundenhet. Två på sju matcher fick han in i söndags, KULM(IN)ERa samt TiDvAT(TE)N. Kredd för dom! b(UR)uNDISK har jag också fått emot mig. Själv har jag bara bidragit med en, (UT)dATERAD, men har å andra sidan också rullat en tia, kRISTEN(HET). Kunde rullat en till i fredags då jag precis efter matchen upptäckte att jag kunnat lägga KoNkRET(ISM). Tyvärr var det för sent då.
Tippning kommer kanske snart, beror på tid och lust. På återseende! /Axel

Reflektioner

Reflektera mera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din sida på Scrabbleförbundet:

Reflexion:

Trackback