Andreas - en svikare

Jag har inget emot ordforbundet.blogg.se, men nog borde du väl ändå välja att blogga HÄR andreas? Börja. Nu. Förväntar mig ett 13 000 ord långt referat innan veckoslutet. Själv kunde jag inte delta på SM, detta pga mina plikter som rekryt inom Försvarsmakten. Tysklandsresa var jag iväg på, trevligt var det. Och bäst av allt - jag tog med mig mästerverket Word Freak av journalisten Stefan Fatsis för att i alla fall kunna dela mentaliteten runt det hela lite grann.

Om det var smart? tjaaa... jag blev mer taggad på att spela än jag varit på länge. Så det var lite jobbigt att sitta i en illaluktande buss istället för att ladda stenhårt inför det stundande mästerskapet.
Å andra sidan - jag blev inspirerad. De är ju ganska seriösa där borta med sitt studerande och jag blev verkligen sugen på att försöka bli bra - riktigt bra - på det här spelet.

Så nu ska jag börja jobba lite hårdare tror jag. Pränta in de där fyrorna som fortfarande inte sitter helt. Ta bort alla tveksamheter. Utöka mitt rullningsförråd. Studera mer organiserat. Helt enkelt göra allt jag kan för att bli bättre.

Så nästa stora mål blir förstås Scrabble Masters som jag väl ändå får anta att jag lyckas kvala in till (eller, det gör jag om inget konstigt händer). Känns lite stort att ha tagit sig upp på den nivån nu och det skulle vara roligt att kunna göra riktigt bra ifrån sig där.

Ska naturligtvis försöka blogga mer frekvent här också, finns ju mycket att säga om detta besynnerliga spel. Och Pejler sköter sig nog också bättre snart, eller hur?

Reflektioner

Reflektera mera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din sida på Scrabbleförbundet:

Reflexion:

Trackback