Så slutar Uppsala Öppna

Jag vet att det finns många där ute som tycker det är spännande att följa livesändningar som brukar sändas under en del turneringar. Jag är en av dem. Är du en av dem? Sluta i sånt fall läs. Här kommer min tippning, men också slutresultatet.

5. Yann Moreau Bruun - Någon gång kommer flytet vända. Om han åtminstone kan dra vettiga brickor och känna att spelet fungerar kommer Yann klara topp fem, utan tvekan. Den kapaciteten har han. Kan mycket väl gå och vinna om det vill säg riktigt illa.

4. Daniel Domert - Försmädligt att hamna precis utanför pallen, men så är det ibland. Jag vet hur det känns :) Med en Master-vinst i bagaget har han säkert gott självförtroende och kan spela avslappnat. Halvknepiga brickor gör det dock lite knöligt för gubbi. Fyra får det bli.

3. Henrik Jonés - Oerhört besviken efter SM - oerhört revanschsugen nu. Ökat självförtroende efter Masters och med lite pluggande i smyg kan Henrik prestera mycket bra. Inte alls säker på var han ligger dock, men grundkapaciteten är för hög för att det inte ska räcka en bra bit.

2. Roland Olsson - Ett formidabelt SM av Rollz och en utveckling på sistone som pekar mot zenit. Rolle drar guld i de matcher han behöver och med ett rullsnitt på 1,6 hamnar han så här högt upp. Japp, så bra är han när han hamnar i zonen. Kan lika gärna ta hem hela klabbet. Dock tror jag att den platsen är ämnad för...

1. Inger Wingård - Med bra brickor slår i princip ingen Inger. Och nog drar hon bra allt. Spelar hem match efter match med den självklarhet som en av Sveriges absolut främsta scrabblare gör när hon väl får möjlighet. Grattis.

Andersson? Berner? Rönnblom? Prytte? Jag själv? För att inte nämna James, Emma, Zac... alla aspiranter på topp5. Men nej, för mig kommer det nog inte bli den bästa av turneringar. En riktigt jobbig förkylning har jag dragit på mig och med allt annat än en anagrammotor som just nu fungerar. Om jag drar riktigt bra har jag kanske en chans på en plats där uppe, men annars får jag nöja mig om jag tar topp10, så känns det nu.
För de andra kan jag egentligen inget säga, men det är de här fem jag tror på. Men det är mest intuition. Manlig intuition.
Ska bli roligt det här, och ser med spänning fram emot Pejlers numer legendariska tippningssession inför varje turnering. Får vi se en lika ambitiös som den inför SM tro?

Reflektioner

Reflektera mera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din sida på Scrabbleförbundet:

Reflexion:

Trackback